UTI Alternatif - Jangkitan Penyembuhan kencing Tract Dengan Serat Makanan

UTI Alternatif - Jangkitan Penyembuhan kencing Tract Dengan Serat Makanan

Banyak saluran kencing penghidap jangkitan kini cuba alternatif UTI untuk merawat jangkitan mereka. Oleh kerana masalah yang banyak dihadapi dengan antibiotik, ramai doktor menggalakkan pesakit mereka untuk mula menggunakan diet dan makanan mereka untuk merawat jangkitan bakteria ini.

Dalam artikel ini, anda akan mempelajari beberapa rahsia mudah untuk memulakan rawatan alternatif anda.

Menyembuhkan Jangkitan kencing Tract Sememangnya

Adakah anda seorang pesakit berulang yang telah cuba antibiotik berulang-ulang? Adakah anda sedang mencari satu cara semulajadi untuk mengekalkan pemulihan bakteria yang menyebabkan kesakitan dan jangkitan anda?

Anda mungkin tidak perlu melihat apa-apa lagi kerana kajian penyelidikan ramai yang menunjukkan bahawa diet yang sihat, makanan yang sihat dan pelbagai ubat-ubatan mungkin satu-satunya rawatan yang anda perlukan. Kerana UTI disebabkan oleh jangkitan bakteria, ramai yang menggunakan gentian untuk mengepam bakteria yang tinggal dalam saluran kencing.

Alternatif UTI untuk Antibiotik

Terdapat pelbagai ubat-ubatan anda boleh cuba untuk mengepam bakteria. Berikut adalah beberapa remedi lebih popular kami yang anda mungkin ingin mencuba. Parsley boleh menyediakan pundi kencing anda dengan apiol. Apiol adalah minyak yang tidak menentu yang bertindak sebagai saluran kencing antiseptik. Semua yang anda perlu lakukan adalah masaklah sesuatu pasli dan membolehkan 10 minit untuk curam. Toskan dan minum sehingga!

Cranberries juga buah yang sangat popular dengan jenis jangkitan. Cranberries menyediakan tubuh dengan siram tetapi juga membantu decling bakteria yang larut lesap ke dinding pundi kencing ini. Anda harus cuba untuk makan beberapa hidangan cranberry atau minum beberapa gelas jus kranberi tanpa gula setiap hari.

Anda juga harus mengelakkan makanan dengan kiraan berasid yang tinggi kerana mereka boleh membuat gejala-gejala anda lebih teruk. Menghapuskan makanan ini sehingga anda menyembuhkan jangkitan anda: kopi, teh, coklat, kola, oren, nanas, strawberi, tomato, anggur, minuman berkarbonat, daging masin, ayam, steak, jagung, telur dan krim masam.

Akhir sekali, anda juga akan mendapat banyak manfaat jika anda makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. 2 kelebihan besar untuk makan makanan ini kaya dengan serat adalah bahawa mereka menyediakan badan anda dengan vitamin C dan juga serat.

Serat semula jadi akan membuat banyak sampah dan bakteria memerah yang boleh membantu mencegah dan menyembuhkan UTI. Tetapi vitamin C adalah vitamin semula jadi yang akan meningkatkan imuniti dan juga menyimpan pundi kencing berasid untuk membunuh jangkitan menyebabkan bakteria.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar