17 Kegunaan Perubatan Untuk Kayu Manis dan Madu

17 Kegunaan Perubatan Untuk Kayu Manis dan Madu

Kayu manis dan madu adalah bahan-bahan yang biasa dijumpai di pantri anda. Apa yang kita tidak tahu tidak boleh membantu kami, tetapi kini ia boleh. Gabungan kedua-dua bahan yang sama telah terbukti membantu tubuh manusia dengan cara yang paling menakjubkan.

Kayu manis berasal dari ranting dan kulit pokok tropika yang luas. Apabila tanah menjadi serbuk halus untuk dimakan, ia menjadikan badan terasa panas. Ciri-cirinya mengurangkan reaksi alahan, dan mengawal atur peredaran darah.

Perbezaan antara Madu dan Organik Madu mentah ialah Organic Madu mentah tidak tertakluk kepada proses pempasteuran. Terdapat banyak jenis madu tetapi madu mentah mengandungi yis hidup, enzim, debunga dan nutrien bermanfaat yang dikeluarkan dalam proses pemanasan. Raw Honey organik tidak menitis, umur atau menapai.

Saintis mendapati bahawa mencampurkan kedua-dua bahan bersama-sama menghasilkan keputusan yang luar biasa.

1. daripada kopi pagi anda atau teh, minuman yang terdiri daripada satu sudu teh serbuk kayu manis segar dan madu mentah secukup rasa dan satu sebelum tidur setiap hari didapati memulihkan kehilangan pendengaran.

2. Meningkatkan kayu manis hingga dua sudu teh dan mengikuti regimen yang sama seperti di atas, pesakit mendakwa mereka telah sembuh artritis biasa.

3. Meningkatkan kayu manis untuk dua sudu dan mencampurkan ke dalam air suam dengan satu sudu teh madu mentah dikatakan melegakan jangkitan pundi kencing dalam campuran ini dengan berkesan akan memusnahkan kuman dalam pundi kencing.

4. madu dan kayu manis pes merebak pada roti sarapan kegemaran anda, dimakan secara teratur, mengurangkan kolesterol. Peluang anda untuk serangan jantung berkurangan dengan membersihkan arteri anda dan meningkatkan aliran darah di dalam vena anda.

5. Dengan gabungan menyenangkan bagaimana sesiapa sahaja boleh mengadu nafas berbau? Daripada pencuci mulut kegemaran anda, cuba gabungan satu sudu teh madu dicampur dengan kayu manis untuk nafas segar sepanjang hari.

6. Terdapat ciri-ciri perubatan disebabkan oleh kandungan gula dalam madu yang menyebabkan peningkatan tahap tenaga dalam warga emas. Campuran yang sama madu mentah dan kayu manis, yang diambil setiap petang meningkat paras tenaga dan ketajaman mental.

7. pes yang dibuat daripada tiga bahagian madu, satu bahagian kayu manis dan disapu pada kulit yang terjejas oleh jerawat, atau pes, digunakan di bahagian yang sama, untuk jangkitan kulit seperti kurap, 8. ekzema, dan lain-lain jenis jangkitan telah sembuh. Pengguna mendakwa kulit mereka ditinggalkan benar-benar jelas dan bayi lembut.

9. Kesan sampingan yang luar biasa daripada pengguna-pengguna daripada kayu manis dan madu adalah penurunan berat badan. Bagi mereka yang mengambil bahagian dalam kajian ini, dan memakan satu cawan campuran ini dua kali sehari semasa perut kosong sebelum makan, penurunan berat badan adalah hasil akhir.

10. Sifat-sifat semula jadi dalam madu mentah yang tidak membenarkan ia untuk merosakkan umur penangkapan dan melembutkan kulit; satu sudu teh kayu manis dan empat sudu teh madu.

11. madu mentah juga boleh digunakan untuk mencuci muka. Jumlah cahaya perlu diagihkan perlahan-lahan dan dibilas dengan teliti.

12. Minuman yang luar biasa telah digunakan untuk membantu dalam pencernaan, 13. melegakan sakit perut, 14. melegakan gas yang berlebihan, 15. sinus jelas, 16. penawar selesema, dan 17 penawar selesema. Madu mengandungi banyak vitamin dan zat besi. Ini juga membantu menguatkan sistem imun.

Siapa yang tahu bahawa dua bahan yang sama boleh menjadi begitu bermanfaat?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar