Malu Tentang Being Pendek? Di sini Adakah Trik Super berkesan untuk Berkembang Fast Taller Real

Malu Tentang Being Pendek? Di sini Adakah Trik Super berkesan untuk Berkembang Fast Taller Real

Ramai orang sudah tahu betapa pentingnya regangan. Bagaimanapun hanya segelintir yang tahu bahawa betul regangan berkesan boleh menyumbang kepada semakin tinggi. The senaman regangan boleh membantu anda mendapatkan ketinggian dan memperbaiki postur anda dalam proses juga. Sesetengah sakit-sakit badan mungkin berlaku pada permulaan tetapi tabah dan anda akan mendapat keputusan yang anda perlukan.

Postur yang betul - Berdiri lurus. Tabahlah. Bahu belakang. Kaki tegas ditanam di atas tanah. Ini "berdiri sama tinggi" postur pasti akan membuat anda kelihatan dan berasa tinggi. Kadang-kadang postur yang tidak betul cenderung untuk membuat anda kelihatan lebih pendek daripada yang sebenar kerana bahu bulat anda. Ingat untuk sentiasa berdiri sama tinggi dan lurus kerana ia akan membuat anda kelihatan lebih tinggi.

Dapatkan beberapa cahaya matahari - ini tidak bermakna bahawa anda mendedahkan diri anda kepada cahaya matahari untuk mendapatkan tan. Pendedahan 20 hingga 30 minit adalah mencukupi bagi memulakan pengeluaran pada vitamin D. Vitamin ini membantu dalam pertumbuhan tulang yang kuat. Kalsium akan mempunyai kesan tanpa vitamin D. Kajian saintifik membuktikan bahawa vitamin D dan kalsium seiring berkesan dalam kesihatan tulang.

Pemakanan yang betul - Makan makanan berkhasiat. Makan banyak protein, sayur-sayuran dan buah-buahan. Anda boleh mendapatkan dos harian anda protein bukan sahaja daripada daging dan ayam tetapi dari ikan, susu, kacang, soya dan kekacang juga. Protein diperlukan oleh badan untuk membina tulang yang kuat. Enzim daripada protein adalah blok bangunan badan.

Adakah senaman - Melibatkan diri dalam aktiviti fizikal akan membantu memanjangkan dan menguatkan otot-otot anda. Otot belakang yang kuat boleh membantu tulang belakang anda oleh itu ia membantu menghilangkan tekanan. Graviti dan berat badan anda mempunyai kesan yang buruk dalam badan anda. Dengan menguatkan otot belakang anda, anda membantu tulang belakang anda membawa beban yang lebih ringan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar