Lulus Batu Buah Pinggang - Cari jalan pintar lulus Batu Buah Pinggang

Lulus Batu Buah Pinggang - Cari jalan pintar lulus Batu Buah Pinggang

Terdapat tiga cara untuk lulus batu karang, dan berita yang baik adalah bahawa salah seorang daripada mereka adalah ubat yang selamat, mudah dan sangat berkesan yang boleh dijalankan di dalam privasi dan keselesaan rumah anda sendiri.

Anda lihat, kejayaan itu datang apabila ia menyedari bahawa buah pinggang bertanggungjawab sepenuhnya untuk mengeluarkan asid dari badan. Anda lihat, walaupun hati anda juga bertanggungjawab membersihkan toksin (seperti alkohol) ia mengambil bahagian dalam pembersihan asid.

Bahagian kedua teka-teki yang jatuh ke dalam tempat apabila saya memberitahu anda bahawa sebahagian besar (85%) daripada batu karang terdiri daripada kalsium mudah larut.

Jadi untuk gambar bagaimana prosedur ini mudah kerja anda perlu memahami punca kesakitan batu buah pinggang anda. Sejak beberapa bulan dan tahun-tahun, batu anda telah secara senyap-senyap mengumpul lebih banyak kalsium untuk sendiri - sama seperti bola salji bergolek ke bawah bukit. Semua masa ini, anda akan telah benar-benar menyedari batu anda, itulah sebabnya mereka dipanggil "batu-batu senyap".

Ia hanya apabila batu anda cuba untuk keluar dari buah pinggang dan ke dalam tiub lebih sempit, menyambungkan buah pinggang dengan pundi kencing (ureter), bahawa keseronokan bermula.

Anda lihat, ureter biasanya hanya membawa air kencing cecair. Oleh itu, apabila ia tiba-tiba dibentangkan dengan, objek ini lumpy keras, yang segera terlekat kerana ia terlalu besar untuk slip ke bawah, ia tidak menghairankan ia menandakan ada sesuatu yang salah dengan cara yang biasa - memberi anda kesakitan yang amat sangat ini!

Tetapi ia adalah penting anda segera sedar tentang perkara ini dan pantas mempertimbangkan kaedah untuk memilih untuk lulus batu karang dengan cepat.

Anda lihat - agak selain daripada risiko mengoyak lapisan halus di saluran Kencing - jika aliran air kencing dihentikan oleh sekatan, ini boleh membuat sandaran ke dalam buah pinggang, menyebabkan jangkitan berbahaya.

Jika anda berjumpa dengan doktor anda akan ditawarkan salah satu daripada tiga kursus tindakan. Ini boleh dalam bentuk prosedur perubatan yang dipanggil ESWL (tambahan jasmani shockwave lithotripsy) yang secara harfiah menghancurkan batu itu kepada serpihan kecil, yang dengan mudah dan tanpa rasa sakit boleh dibuang jauh.

Malangnya, ini adalah satu prosedur yang menyakitkan dan boleh merosakkan pankreas atau buah pinggang itu sendiri, yang membawa kepada peningkatan risiko diabetes dan / atau tekanan darah tinggi.

Sebagai alternatif, anda boleh ditawarkan farmaseutikal, dengan matlamat untuk mendapat kenaikan ureter dalam saiz, sekali gus membolehkan batu untuk slip ke bawah dan keluar dari ureter. Idea yang hebat, kecuali sebahagian besar daripada ubat-ubatan ini pada asalnya dibangunkan untuk memerangi tekanan darah tinggi. Jadi, di samping membesarkan saluran Kencing, ubat-ubatan ini juga membesarkan arteri yang membawa kamu kepada pening, cahaya headiness dan - dalam kes yang melampau - risiko menggelapkan.

Jadi idea yang lebih baik untuk menangani masalah lulus batu karang adalah untuk pergi dengan cara yang bertentangan dan menggunakan ubat rumah yang mudah, yang saya sebutkan pada permulaan, untuk membubarkan - dan dengan itu mengecut - batu, dan bukannya cuba dan membesarkan saluran Kencing . Berita baik adalah ini hanya memerlukan beberapa berbahaya, barang-barang runcit biasa, sama ada sudah dalam almari kedai anda atau dengan mudah dan murah didapati dari kedai anda. Apa lagi, anda boleh melakukan semuanya dalam privasi dan keselesaan rumah anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar