A Penyembuhan Miracle? Aloe Vera Sebagai Rawatan Kanser Herba

A Penyembuhan Miracle? Aloe Vera Sebagai Rawatan Kanser Herba

Sejak tahun 1971, Amerika telah membelanjakan kira-kira 20 bilion dolar untuk penyelidikan kanser. Walaupun jumlah ini, penawar untuk penyakit ini masih kekal pada besar. Ini mungkin boleh mengapa semakin ramai orang kini beralih kepada perubatan alternatif. Menggunakan lidah buaya untuk kanser bukanlah satu perkembangan yang baru. Kajian ini telah berlaku sejak 30 tahun yang lalu. Begitu juga tumbuhan ini penawar ajaib dan boleh anda benar-benar menggunakan lidah buaya sebagai rawatan kanser herba? Mari kita lihat pada penemuan.

Sistem Imun
Membuat faedah yang menakjubkan lidah buaya sebagai rawatan kanser yang lebih jelas, penjelasan tentang bahagian-bahagian penting dalam sistem imun diperlukan.

Sel darah putih adalah bahagian yang paling penting dalam sistem imun anda. Apabila terdapat zarah asing (antigen) dalam badan anda, tisu anda akan melepaskan bahan kimia tertentu yang akan menarik sel-sel darah putih dan mereka bertindak balas dengan menumpukan dalam tisu yang terjejas. Apabila jangkitan bermula, neutrofil adalah sel-sel pertama untuk bertindak balas dengan "makan" zarah asing. Bengkak yang dikaitkan dengan jangkitan adalah disebabkan oleh enzim yang dikeluarkan oleh neutrofil semasa proses ini.

Monosit datang akan datang oleh "makan" zarah yang lebih besar bahawa neutrofil tidak dapat mengendalikan, serta neutrofil yang mati dari makan zarah asing. Monosit melepaskan beberapa bahan kimia, termasuk interferon dan interleukin dan ini memainkan peranan yang penting dalam melawan jangkitan. Komponen-komponen ini merangsang limfosit untuk terus berjuang zarah asing. Sel-sel darah putih membantu limfosit mengiktiraf dan kimia bertindak balas terhadap antigen dengan memecahkan mereka ke dalam serpihan.

B-sel-sel limfosit paling biasa, yang membunuh antigen asing. "Penolong" sel-sel juga biasa. Mereka mengawal tindakan T-limfosit dengan meningkatkan atau memperlahankan "pembunuh" tindak balas sel.

Aloe Vera, Sistem Imun Dan Kanser
Kilang buaya mengandungi beberapa bahan kimia yang merangsang tindak balas sistem imun anda untuk antigen. Ini termasuk 23 polypeptides yang bertindak sebagai stimulator, yang membantu untuk mengawal pelbagai penyakit sistem imun dan gangguan. Ia juga mengandungi 20 polisakarida yang meningkatkan aktiviti sel-sel darah putih. Ini seterusnya meningkatkan "pembunuh" T-sel, interferon dan pengeluaran interleukin untuk memulakan menyerang kanser dan virus yang lain dalam badan anda. Tumbuhan berair juga memegang 2 anti tumor bahan kimia, Lectin dan emodines. Bahan kimia ini boleh membantu untuk memusnahkan tumor kanser malignan.

Dalam kes di mana radiasi dan kemoterapi diperlukan, yang memusnahkan sel-sel sihat - sel-sel sistem imun terutamanya yang penting untuk pemulihan badan, lidah boleh membantu untuk mengurangkan kerosakan yang dilakukan kepada badan dari rawatan ini.

Secara keseluruhannya, penggunaan tumbuhan aloe membolehkan badan anda untuk menyembuhkan diri daripada kanser dan kerosakan yang disebabkan oleh rawatan konvensional. Sistem imun anda dirangsang, tumor mengecut, mestasses dikurangkan, yang menghalang kanser daripada merebak dan baru, sel-sel sihat mula tumbuh.

Semakin penyelidik mengetahui tentang lidah buaya dan kanser, yang lebih positif hasilnya. Walau bagaimanapun, tiada siapa yang mencadangkan bahawa lidah adalah penawar untuk kanser lagi, walaupun kajian menjelaskan bahawa tumbuhan ini sudah tentu mengandungi bahan tertentu yang mempunyai kesan anti kanser yang sangat dramatik dan menarik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar