Reiki holistik

Reiki holistik

Dalam dunia hari ini, kebanyakan kita hidup di dalam keadaan tekanan. Pelbagai gangguan dan penyakit-penyakit baru telah muncul dari kebimbangan dan tekanan, menjadikan ia lebih mencabar berbanding sebelum ini untuk mendapatkan kembali kesihatan melalui rawatan konvensional dan ubat-ubatan. Orang ramai menyedari bahawa walaupun selepas mematuhi rawatan, mereka masih berasa tertekan, lemah, dan sakit.

Pada masa yang sama, orang yang bangun untuk kesedaran lebih daripada biasa. Mereka telah menemui pelbagai kemungkinan dan bersedia untuk meneroka tempat-tempat lain untuk hidup kehidupan yang lebih bahagia dan sihat. Oleh itu, semakin ramai orang yang mencari kaedah alternatif untuk membantu mereka mencapai bukan sahaja kesihatan fizikal tetapi kehidupan emosi, mental dan rohani yang lebih stabil.

Reiki Holistik adalah salah satu alternatif tersebut. Ia semakin popular kerana Reiki menawarkan rawatan tidak invasif untuk penyembuhan; cara untuk mendapatkan kembali kesihatan tanpa kesan sampingan negatif ubat-ubatan. Istilah 'Holistic' merujuk kepada merawat orang secara keseluruhan, bukan hanya tanda-tanda dan / atau simptom dirawat dengan rawatan tradisional allopathic dan prosedur.

Dalam penyembuhan Reiki, Universal Life Force Energy disalurkan atau dipindahkan dari seorang ke seorang yang lain melalui sesuatu yang dipanggil attunement. Reiki adalah berdasarkan mengimbangkan medan tenaga badan melalui kedudukan tertentu tangan pada atau di atas badan pesakit dengan niat untuk mewujudkan keharmonian dalam.

Berdasarkan manfaat besar daripada sentuhan manusia, Reiki Holistik adalah satu kaedah yang digemari oleh mereka yang menghidap penyakit kronik, kawasan di mana perubatan konvensional telah gagal secara konsisten.

Ia juga telah digunakan dengan berkesan pada pesakit dengan penyakit terminal untuk mengurangkan penderitaan dan juga untuk mengurangkan kesakitan dan gejala-gejala yang degil. Kerana Reiki menyediakan pendekatan yang lebih "manusia" kepada penyembuhan, ia memberi harapan dan kasih sayang, kedua-dua elemen-elemen penting untuk membawa kepada keamanan dan persefahaman pada masa-masa yang mencabar ini.

Oleh kerana ia adalah lebih menenangkan dan selesa daripada peralatan yang digunakan di hospital-hospital dan pusat perubatan, penyembuhan Reiki juga telah menjadi satu pilihan yang baik bagi orang-orang yang bosan dengan bergantung kepada peralatan perubatan dan telah melihat tiada perubahan pada keadaan mereka walaupun ini ciptaan dan kemajuan teknologi.

Apa yang membuat terapi Reiki selain daripada bentuk moden yang lain penyembuhan adalah rasa "manusia" itu. Ramai orang lebih suka ini kerana ia mengurangkan kemurungan yang dibawa oleh penyakit mereka dan penderitaan emosi mereka dikurangkan hanya dengan mengetahui bahawa manusia lain yang cuba untuk memahami apa yang mereka lalui. Atas sebab ini, banyak merujuk kepada Reiki sebagai cara yang lebih belas kasihan untuk merawat penyakit.

Reiki berfungsi kerana kitaran yang tidak berkesudahan tenaga dan kasih sayang pada orang. Penyembuhan Reiki menggunakan Tenaga semula jadi dan Universal Life Force yang mengalir di setiap seorang daripada kita dan menukarkan kepada tenaga tenaga yang lebih produktif dengan niat semata-mata untuk sembuh.

Dipindahkan dari seorang ke seorang yang lain, ini Energy Tentera Universal Life boleh menyembuhkan ketidakseimbangan emosi, melegakan seseorang tertekan, menenangkan fikiran, dan menyembuhkan semangat seseorang yang mati.

Salah satu manfaat dari Reiki adalah bahawa orang yang boleh belajar untuk merawat dirinya sebagai banyak kali yang dia mahu dan terutamanya jika ada keperluan yang besar untuk menaikkan semangat atau roh beliau, seperti dalam kes penyakit terminal.

Reiki boleh menawarkan kunci yang sesuai dalam menyelesaikan dilema peribadi rakyat. Ramai yang telah dilaporkan penting dalam pembaikan lama kemudian setelah selesai sesi terapi mereka.

Satu lagi kelebihan ialah attunement Reiki adalah mudah untuk menguasai oleh sesiapa sahaja, dan mereka tidak semahal ubat-ubatan atau lawatan pejabat doktor. Satu-satunya perbelanjaan untuk mencapai manfaat penyembuhan Reiki akan menjadi bayaran untuk belajar seni ini penyembuhan, serta buku-buku untuk panduan dalam mengamalkan Reiki.

Selain itu, apabila anda belajar untuk merawat diri anda berada dalam kedudukan yang baik untuk menyembuhkan untuk anda tahu 'pesakit' rapat; anda tahu apa yang anda rasa dan apa penyembuhan anda terima.

Untuk Reiki penyembuhan untuk berfungsi dengan baik dan berkesan, pesakit juga perlu bersedia dan mampu untuk mencapai kehendak yang lebih tinggi. Apabila ini berlaku, pesakit akan dapat mengetepikan niat mementingkan diri sendiri dan bergerak di luar untuk 'bertemu' dengan tenaga universal. Hasilnya akan menjadi suatu pertemuan yang indah bersama batin beliau yang adalah satu pengalaman yang menyedarkan dengan sendirinya. Pesakit boleh meneruskan berkongsi perasaan indah ini penyembuhan dengan orang lain.

Satu perkataan terakhir ... penyembuhan dengan Holistic Reiki menawarkan satu faedah tambahan. Apabila orang yang belajar untuk menyalurkan atau memindahkan tenaga beliau kepada orang yang memerlukan tanpa niat selain daripada niat ikhlas dan bantuan ihsan, tenaganya akan diiktiraf ke tahap yang lebih tinggi, dan seterusnya dia akan mengalami kehidupan yang lebih aman, tenang, dan optimis.

* Artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia TIDAK bermaksud untuk menggantikan rawatan perubatan. Dengan membaca artikel ini, anda mengakui bahawa tiada nasihat perubatan telah diberikan. Sila berunding dengan doktor penjagaan primer anda sebelum memulakan apa-apa jenis terapi dan TIDAK mengganggu rawatan anda tanpa kebenaran doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar