Cara semulajadi Merawat Jangkitan Sinus

Cara semulajadi Merawat Jangkitan Sinus

Jangkitan sinus adalah keadaan yang boleh berlaku selalu dengan orang. Kebanyakan pengalaman mereka apabila mereka mempunyai selesema dan tiba-tiba selsema ini telah bertukar dari buruk. Apabila ini berlaku tanda-tanda yang kita alami begitu menyakitkan dan menjengkelkan bahawa kita adalah katil ditunggang dan tidak merasa sehingga melakukan apa-apa.

Terdapat beberapa jenis ubat-ubatan yang boleh kita gunakan yang akan membantu untuk merawat keadaan ini. Tetapi bagi sebahagian daripada kita ia adalah lebih mudah bagi kita untuk menggunakan rawatan semula jadi yang lebih biasa. Salah satu yang paling biasa adalah untuk menggunakan jenis aromaterapi yang akan membantu untuk membersihkan saluran hidung yang sesak.

Minyak kayu putih dan minyak menthol adalah beberapa yang terbaik untuk digunakan. Campuran ini dalam semangkuk air panas dan bernafas dalam wap. Lobak pedas adalah satu lagi decongestant biasa yang anda hanya perlu membuka balang dan bau.

Apabila anda tidur perkara yang terbaik yang boleh anda lakukan adalah untuk meningkatkan badan anda. Gunakan bantal tambahan untuk menyimpan saluran hidung anda dari menutup dan mendapat disumbat ke atas. Apabila anda bangun cuba untuk makan sarapan pagi dan teh panas di atas katil. Ini memberikan silia anda peluang untuk membersihkan lendir dari malam sebelumnya.

Debu adalah sesuatu yang boleh menyebabkan mukus dalam saluran hidung anda untuk mengumpul sangat cepat. Perkara terbaik yang anda boleh lakukan adalah untuk membersihkan semua debu dengan membersihkan dan memvakum permaidani, cadar, dan langsir. Menggunakan pembersih udara juga merupakan cara yang baik untuk merawat dan mencegah jangkitan sinus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar